reklama

Laptop s kamerou už v roku 1984?

Keď som čítal Orwelovu knihu 1984, nesedel mi opis obrazovky, ktorá vás sleduje. Veď obrazovka je na to, aby ste ju sledovali vy. Až minule, sediac večer pri svojom vlastnom laptope, som pochopil...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Obrázok blogu

Kamera integrovaná do laptopu (webcamera) je praktická vec. Nielenže môžem cez Skype robiť videohovory s mojimi blízkymi v zahraničí, ale najnovšie už videochat ponúka aj Gmail. Dokonca v Skype môžem volajúceho fotiť aj viackrát za minútu. Skúste si to... Také grimasy by ste na fotoaparát nedostali. Volajúci sa totiž tvári úplne prirodzene, keďže si akosi neuvedomuje, že ho vnímate. Obaja síce telefonujete cez videohovor, ale je to ako pri bežnom rozhovore, jednoducho si tú kameru nevšímate. Skrátka a jednoducho, videohovor je psina.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale, pri tom všetkom som si uvedomil ešte jednu zaujímavú vec. Keď som si pozeral Prieskumnika, viackrát som narazil na to, že je tam položka "Zobrazovacie zariadenie USB", čiže moja počítačová kamera, ktorá je aktívna stále, až kým ju cielene nevypnem. Teda, aj keď ju vedome nepoužívam. Ona ohlási zapnutie vždy po zapnutí notebooku... A ja ju potom väčšinou vypnem.

Len tak mi napadlo, čo keby sa mi niekto chcel pozerať do mojej pracovne? Len tak hackne môj notebook a sleduje ma, až kým ho nezavriem. Nuž, mrazivá predstava. Zatiaľ ma nemá prečo trápiť, veď nie som ničím významný ani výnimočný...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale predstava, že orvelowská obrazovka je už na svete a pomaly preniká do domácností, nie je práve prívetivá.

Ako hovorí klasik: "To, že som paranoidný, ešte neznamená, že po mne nejdú."

Štefan Žarnay

Štefan Žarnay

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Malý princ, túžiaci priniesť do sveta trochu viac Svetla. Vyštudovaný psychológ a sociálny pracovník, usilujúci sa o hľadanie pravdy a úprimnosť v živote. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu